مشهد، بلوار فلسطین
+989216834454
مشهد، بلوار فلسطین
+989216834454

برند مارکتینگ چیست؟ + راهنمای کامل

برند مارکتینگ چیست؟ + راهنمای کامل

بازاریابی برند چیست؟ تصویر یک صفحه اصلی سرامیک و نام تجاری عجیب و غریب

هدف بازاریابی این است که مردم محصول شما را بخرند، درست است؟ خوب، نه همیشه.

برخلاف بازاریابی اکتساب و حفظ که هدف آن تولید فروش است، نباید هدف مهم دیگری را نادیده بگیرید: ایجاد آگاهی و تعامل از برند. این شامل تأثیرگذاری بر درک برند مصرف کننده، ایجاد کسب و کار شما به عنوان یک بازیگر کلیدی در صنعت و ایجاد جامعه ای از طرفداران است.

استراتژی های بازاریابی که این اهداف را هدف قرار می دهند به عنوان بازاریابی برند شناخته می شوند. بازاریابی برند با تقویت هویت برند شما، ایجاد یک وب سایت برای آنلاین کردن کسب و کار شما و تبلیغ برند شما در کانال های مختلف شروع می شود. این فعالیت ها علاقه مخاطبان شما را برانگیخته و شهرت شرکت شما را ایجاد می کند.

بیایید به نکات و نکات بازاریابی موثر برند بپردازیم:

 

بازاریابی برند چیست؟

بازاریابی برند شامل کمپین هایی است که یک شرکت برای پیام برند و چشم انداز خود به مصرف کنندگان استفاده می کند. برخلاف سایر انواع بازاریابی، این کمپین ها بر تغییر یا حفظ ادراک برند تمرکز دارند. شاخص های کلیدی عملکرد برای بازاریابی برند شامل اندازه گیری افزایش آگاهی از برند و تعامل با مخاطبان هدف است. برخلاف شیوه‌های بازاریابی استاندارد، هدف بازاریابی برند، فروش نیست. در عوض، هدف اصلی این است که با جمع آوری ارتشی از طرفداران و فالوورهای فداکار، در مورد برند خود اطلاعاتی را منتشر کنید.

 

برندسازی در مقابل بازاریابی برند

یک شرکت برند خود را در ابتدای سفر خود ایجاد می کند. در مورد پالت رنگ، لوگو، صدای برند و پیام هایی که برای متمایز شدن خود در بازار استفاده می کند، تصمیم می گیرد. از سوی دیگر، بازاریابی برند، تاکتیک‌ها و کمپین‌هایی هستند که یک شرکت برای تقویت برند خود به مصرف‌کنندگان استفاده می‌کند. بازاریابی برند یک استراتژی بلندمدت است که به تلاش و سرمایه گذاری مکرر برای رشد مشتریان وفادار و اضافه کاری به برند نیاز دارد.

 

چگونه یک استراتژی بازاریابی برند ایجاد کنیم

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی برند موثر، باید یک هویت برند قوی بسازید و از پیام های استراتژیک برای دستیابی به مشتریان خود استفاده کنید. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است:

  • بیانیه چشم انداز بنویسید
  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید
  • هویت برند خود را مشخص کنید
  • برند خود را به صورت استراتژیک تبلیغ کنید
  • مطمئن شوید که محصول شما نشان دهنده برند شماست

 

01. بیانیه چشم انداز بنویسید

بیانیه چشم انداز آرزوهای شرکت را برای آینده اعلام می کند. به عنوان مثال، بیانیه چشم انداز آمازون این است که «مشتری محورترین شرکت جهان باشد». چشم انداز Ikea ایجاد زندگی روزمره بهتر برای هر چه بیشتر مردم است. و چشم انداز گوگل این است که “اطلاعات جهان را سازماندهی کند و آنها را در دسترس و مفید قرار دهد.”

همانطور که می بینید، بیانیه چشم انداز یک شرکت معادل تجاری گسترده ای است از “رویاهای شما برای آینده چیست؟”

گستردگی به اطمینان از ثبات در پیام‌های شما کمک می‌کند و کل استراتژی برند شما را تثبیت می‌کند.

اگر قبلاً بیانیه چشم انداز ننوشته اید، به این صورت است:

  • توضیح دهید که کسب و کار شما چه چیزی می فروشد یا انجام می دهد
  • اهداف بلند مدت خود را به اشتراک بگذارید
  • ارزش های برند خود را گره بزنید
  • آن را کوتاه و مختصر بنویسید

هنگامی که چشم انداز خود را تعریف کردید، در هنگام ایجاد آگاهی از برند و انتشار کلمه در مورد محصول خود، آن را در ذهن خود نگه دارید. چه رنگ فونت برنامه شما باشد و چه زبانی که در یک کمپین تبلیغاتی استفاده می کنید، هر جنبه برند باید با آرزوهای شرکت شما هماهنگ باشد.

لندینگ پیج چیست؟ هر آنچه که درباره صفحات فرود باید بدانید!
دیدن مطلب

 

02. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

گام بعدی بازاریابی برند این است که مخاطبان هدف خود را مشخص کنید – آنهایی که به عنوان مشتریان بالقوه برند خود شناسایی کرده اید. کمپین های شما باید با آنها طنین انداز شود و آنها را در مورد شرکت شما هیجان زده کند.

برای تعیین مخاطب هدف خود، به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • محصول شما چه نیازهایی را برطرف می کند؟
  • چه نوع افرادی بیشتر از محصول شما سود می برند؟
  • آیا مشتریان فعلی شما ویژگی مشترکی دارند؟ به عنوان مثال، آیا اکثر آنها در یک جمعیت هستند؟ آیا آنها سرگرمی یا شغل مشترکی دارند؟
  • رقبای شما چه نوع افرادی را هدف قرار می دهند؟ (نکته: شما می توانید این را با نگاه کردن به کمپین های بازاریابی و پیام های برند سایر شرکت های صنعت خود یاد بگیرید.)

هنگامی که به این سؤالات پاسخ دادید، افرادی را که کمپین های برند شما را دریافت می کنند، درک خواهید کرد و می توانید مواد بازاریابی خود را بر اساس آنها تنظیم کنید.

 

03. هویت برند خود را تعریف کنید

هویت برند شرکت شما چیست؟ اگر نمی توانید فوراً به این سؤال پاسخ دهید، احتمالاً باید آن را اصلاح کنید.

هویت برند چارچوبی است که زیربنای پیام های برند موفق است. شما باید آن را در هر قطعه ای که ایجاد می کنید، اعم از وب سایت، تبلیغات چاپی یا کمپین بازاریابی تأثیرگذار، بگنجانید. همه چیزهایی که برای ایجاد هویت برند قوی نیاز دارید در اینجا آمده است:

  • لوگو: ایجاد لوگو اولین قدم در توسعه بازاریابی برند است. به طاق های طلایی مک دونالد یا swoosh نایک فکر کنید. این تصاویر مترادف با خود برندها شده اند و در تمام کمپین های بازاریابی و برندسازی آنها ظاهر می شوند
  • شعار: اگر لوگوی شما به عنوان چهره برند شما عمل می کند، شعار شما شخصیت آن را در بر می گیرد. “من آن را دوست دارم” دوستی و شادمانی را تراوش می کند، در حالی که “فقط انجامش بده” انگیزه و الهام بخش است. بر اساس اینکه می خواهید دیگران برند شما را درک کنند، شعاری بنویسید و از آن به عنوان پایه ای برای تلاش های بازاریابی برند خود استفاده کنید.
  • تصویرسازی: این شامل پالت رنگ برند شما و انواع تصاویری است که استفاده می کنید. درست مانند لوگو و شعارتان، می‌خواهید که تصاویر و رنگ‌هایتان شخصیت کسب‌وکارتان را برجسته کنند. رنگ های شما زنده هستند یا پاستلی؟ آیا تصاویر شما تاریک و هیجانی هستند یا خوش بینانه و خوش بینانه؟ راه‌هایی را در نظر بگیرید که انتخاب‌های مختلف بر درک مصرف‌کننده از شرکت شما تأثیر می‌گذارد.
  • صدا: هر بخش بازاریابی صدایی دارد. شخصیت شما از طریق آن صدا می درخشد، چه نوشتاری یا گفتاری. همانطور که مواد بازاریابی خود را تهیه می کنید، به این فکر کنید که چگونه ساختار جمله، انتخاب کلمه یا لحن متفاوت ممکن است بر روی دید مردم از برند شما تأثیر بگذارد.

هنگامی که عناصر مختلف هویت برند خود را تعریف کردید، به یاد داشته باشید که در هر بخش از مواد بازاریابی که ایجاد می کنید به آنها پایبند باشید. با گذشت زمان، مصرف کنندگان آنها را به عنوان بخش کلیدی برند و بازار شما می شناسند.

 

04. برند خود را به صورت استراتژیک تبلیغ کنید

هنگامی که اهداف کلی خود را تعیین کردید، مخاطبان هدف خود را تعیین کردید و هویت برند قوی ایجاد کردید، زمان آن رسیده است که برند خود را تبلیغ کنید. برای اینکه بازاریابی برند شما موثر باشد، باید پیام مناسب را در کانال های مناسب به افراد مناسب ارسال کنید.

از نظر پیام‌رسانی، به یاد داشته باشید که هدف اصلی بازاریابی برند، به‌جای فروش، افزایش آگاهی و مشارکت برند است. این بدان معناست که شما باید کمپین های خود را بر اساس شناخت، عشق و علاقه و تعامل مردم با برند خود طراحی کنید.

چگونه وب سایت خود را متناسب با سفر کاربر طراحی کنیم؟
دیدن مطلب

با ایجاد یک وب سایت شروع کنید تا بتوانید حضور شرکت خود را به صورت آنلاین قرار دهید. سپس، در مورد انواع بازاریابی مناسب برای مخاطبان خود فکر کنید. اگر مخاطبان شما در سنین نوجوانی و بیست سالگی خود هستند، ممکن است بخواهید تبلیغ را در Tik Tok امتحان کنید. اگر در حال بازاریابی برای افراد پرشور غذا هستید، ممکن است بخواهید یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را با یک وبلاگ نویس معروف غذا امتحان کنید. همچنین می‌توانید کانال‌های آفلاین مانند تبلیغات چاپی، بیلبورد، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی یا روابط عمومی را در نظر بگیرید.

علاوه بر این، نه تنها برای گسترش آگاهی از برند، بلکه برای ایجاد تعامل با برند نیز برنامه ریزی کنید. تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ – و به‌ویژه بازاریابی ایمیلی و کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی – به شما این امکان را می‌دهد که دائماً با مصرف‌کنندگان در تعامل باشید و آنها را در مورد نام تجاری خود صحبت کنید. از وب‌سایت خود استفاده کنید تا افراد را وادار به ثبت‌نام در خبرنامه‌های ایمیلی کنید و سپس محتوایی را که هر هفته منتظر آن هستند برایشان ارسال کنید. ایده‌های خلاقانه‌ای در رسانه‌های اجتماعی ارائه دهید که افراد را تشویق می‌کند نظر بدهند، لایک کنند، دنبال کنند و به اشتراک بگذارند.

به یاد داشته باشید که بازاریابی برند یک تلاش مداوم است. اگر واقعاً می خواهید نام تجاری خود را به عنوان یکی از بهترین ها در این زمینه قرار دهید، باید کمپین هایی را به طور مداوم ایجاد کنید. چه به تنهایی یا در یک تیم کار کنید، از یک تقویم برای پیگیری تلاش‌های بازاریابی برند خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که هرگز روزی را از دست نمی‌دهید.

 

05. مطمئن شوید که محصول شما نشان دهنده برند شماست

در نهایت، فراموش نکنید که هر پیام بازاریابی که ایجاد می کنید یک وعده به مصرف کنندگان است. اگر می گویید که محصول شما به شیوه خاصی عمل می کند یا شرکت شما دارای مجموعه ای از ارزش ها است، باید برای حفظ شهرت خود به این وعده ها عمل کنید. در غیر این صورت، مشتریان ممکن است اعتماد خود را به شرکت شما از دست بدهند، به صحت شما شک کنند یا شما را به خاطر یک رقیب رها کنند.

محصول خود را به طور مستمر ارزیابی کنید و مطمئن شوید که کیفیت بالایی دارد و همانطور که در نظر گرفته شده کار می کند، بدون هیچ گونه اشکال یا اشکال. بسته به کالا یا خدماتی که ارائه می‌کنید، آن را با یک تیم UX آزمایش کنید، نسخه بتا را قبل از راه‌اندازی ارائه دهید یا نمونه‌ای را برای خانواده و دوستان قبل از تولید در مقیاس بزرگ ارسال کنید.

البته اشتباهات اتفاق می افتد. اما مطمئن شوید که آنها نادر هستند، و هنگامی که رخ می دهند، یک تیم خدمات مشتری قوی برای حفظ اعتماد به برند خود دارید.

 

استفاده از بازاریابی برند در کسب و کار شما

به این فکر کنید که چگونه می توانید این شیوه های بازاریابی برند را در شرکت خود اعمال کنید. چگونه می توانید محتوای بازاریابی ایجاد کنید که منعکس کننده شخصیت، ارزش ها و آرزوهای شرکت شما باشد؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا تعهد خود را به محصولات با کیفیت بالا و خدمات مشتری درخشان ثابت کنید؟ چگونه می‌توانید نام تجاری خود را با ارزش‌های تصویر بزرگ مرتبط کنید که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان به آن توجه کنند؟

 

5 نمونه از بازاریابی برند که به درستی انجام شده است.

برای ایجاد استراتژی بازاریابی برند خود از شرکت های برتر مانند این الهام بگیرید. وقتی کمپین‌های متقاعدکننده‌ای ایجاد می‌کنید که هویت برند شما را به اشتراک می‌گذارد و با مخاطبان شما طنین‌انداز می‌کند، در راه شکل‌دهی یک برند موفق خواهید بود.

 

01. زاپوس

به لطف بازاریابی موثر برند، نام تجاری Zappos به دلیل قابل اعتماد بودن و خدمات مشتری محبوب شده است. این شرکت تصویری ایجاد کرده است که به شدت حول بیانیه چشم انداز خود متمرکز است: “برای الهام بخشیدن به جهان با نشان دادن آن

چه نوع وب سایتی مناسب شما است؟ + معرفی انواع وب سایت ها
دیدن مطلب

این امکان وجود دارد که به طور همزمان شادی را به مشتریان و همچنین کارمندان، فروشندگان، سهامداران و جامعه به روشی بلندمدت و پایدار برساند.

آنها این را هسته اصلی کمپین های بازاریابی خود کرده اند. به عنوان مثال، تبلیغات تجاری “آنچه را که دوست دارید حفظ کنید” آنها بر تجربه خرید بدون دردسر و سیاست بازگشت سخاوتمندانه تاکید دارد. آنها همچنین سابقه غافلگیر کردن خریداران را دارند تا به آنها بفهمانند که چقدر برایشان ارزش قائل هستند – چه با ارسال گل برای مشتری یا یک شبانه روز یک جفت کفش رایگان برای بهترین مرد در عروسی. با انجام این کار، آنها فقط یک هویت برند عالی ایجاد نکرده اند. آنها همچنین با فراتر رفتن از وعده های خود شهرت خود را به دست آورده اند.

بازاریابی برند – مثال Zappos

02. کلگیت

برند مراقبت از دهان Colgate متعهد است که یک شرکت رشد نوآور و دلسوز باشد که آینده ای سالم تر را برای همه مردم، حیوانات خانگی آنها و کره زمین تجسم می کند. به عنوان یک برند جهانی پیشرو، مردم در سراسر جهان به آنها برای تمیز نگه داشتن دندان های خود اعتماد دارند.

کولگیت چگونه این اعتماد را به دست آورد؟ استراتژی بازاریابی برند آن شامل آموزش مخاطبان در مورد سلامت دهان و دندان بود. این شرکت با استفاده از تکنیکی به نام بازاریابی ورودی، افراد را با وبلاگ جذب می کند تا اینکه محصول آنها را تحت فشار قرار دهد. وبلاگ Colgate اطلاعات مهمی در مورد بهداشت دندان به اشتراک می گذارد و آن را به یک منبع آنلاین برای مصرف کنندگان تبدیل می کند. در نتیجه، برند به طور همزمان خود را به عنوان یک مرجع در این زمینه نشان می دهد و به مشتریان نشان می دهد که به سلامت خود اهمیت می دهند.

بازاریابی برند – مثال کلگیت

03. تسلا

تسلا که بیشتر به خاطر خودروهای برقی گران‌قیمتش شناخته می‌شود، برند خود را با تقویت هدف خود تبلیغ می‌کند. ماموریت این شرکت «تسریع گذار جهان به انرژی پایدار» است. آنها با گره زدن نام تجاری به یک هدف بزرگتر، دلیل قانع کننده ای برای تعامل با برند به مردم می دهند.

به همین دلیل، آنها با بازاریابی دهان به دهان و برنامه های ارجاع بسیار موفق بوده اند. آنها مردم را وادار می کنند که برند و مأموریت آن را باور کنند، به مشتریان تجربیات عالی می دهند و سپس آن مشتریان را تشویق می کنند تا عشق و اعتقاد به نام تجاری خود را با اطرافیانشان به اشتراک بگذارند.

بازاریابی برند – مثال تسلا

04. هارلی دیویدسون

شرکت موتورسیکلت سازی هارلی دیویدسون یک استراتژی بازاریابی برند قوی دارد که تا حد زیادی بر شخصیت برند تمرکز دارد. کمپین های آنها جامعه ای از مشتریان اختصاصی ایجاد کرده است که به آزادی، سفر و اکتشاف اعتقاد دارند. آنها شخصیت برند خود را تقویت می کنند و جامعه خود را با رویدادهای خاص و پست های رسانه های اجتماعی که بر سفر و ماجراجویی تأکید دارند، درگیر نگه می دارند.

بازاریابی برند – مثال هارلی دیویدسون

05. Trader Joe’s

اکثر مردم خواربارفروشی ها را به عنوان مکان های ضروری می دانند تا تفریح. با این حال، عنصر سرگرم کننده تریدر جو، پایگاه مشتریان اختصاصی را به خود جلب کرده است.

آن‌ها خود را به‌عنوان «زنجیره‌ای از خواربارفروشی‌های محله» معرفی می‌کنند، جایی که کارکنان خندان پیراهن‌های عجیب و غریب هاوایی می‌پوشند و غذاهای خلاقانه و بی‌نظیر در قفسه‌ها قرار دارند. این شرکت عمدا عجیب و غریب، مجله خود را Fearless Flyer پر از شوخی و شوخی می کند. مشتریان آنها را به خاطر نمونه‌های رایگان و قیمت‌های نسبتا پایین‌شان دوست دارند، که مردم را وادار می‌کند تا برای طعم دادن به آن مراجعه کنند و این خبر را منتشر کنند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *