مشهد، بلوار فلسطین
+989216834454
مشهد، بلوار فلسطین
+989216834454

نگاه رو به جلو: 6 گرایش بازاریابی که در سال 2023 مورد استقبال قرار می گیرد

نگاه رو به جلو: 6 گرایش بازاریابی که در سال 2023 مورد استقبال قرار می گیرد

تقریباً سه سال پس از اولین قرنطینه، ما هنوز در حال کشف تغییرات لرزه‌ای جدید در جامعه هستیم – و نحوه واکنش مصرف‌کنندگان به بازاریابی تفاوتی ندارد. با رفتن به سال 2023، اشتیاق جمعی برای اتصال از بین نرفته است. علی‌رغم سکوت اولیه، بسیاری از فرصت‌های تغییر پارادایم که جامعه دیجیتال ارائه می‌دهد استقبال کرده‌اند. موران کادوسی، که روندهای دیجیتال جهانی را در طراحی سایت در مشهد دنبال می‌کند، می‌گوید: «پس از سه سال کووید، همه برای یک دنیای ابر مجازی آماده هستند. “شما می توانید کارهای بیشتری را در حوزه مجازی از آنچه قبلا فکر می کردید انجام دهید.”

به عنوان یک صاحب کسب و کار، احتمالاً می خواهید بدانید که چگونه با در نظر گرفتن آینده، استراتژی بازاریابی خود را به بهترین شکل ممکن نزدیک کنید. برای پیش‌بینی اینکه کدام استراتژی‌های بازاریابی تا سال 2023 ادامه خواهند داشت، با کارشناسان صنعت در مورد روندهای بازاریابی که می‌توانید پیاده‌سازی کنید و از منحنی‌ها پیشی بگیرید صحبت کردیم:

 

گرایش های بازاریابی که در سال 2023 مورد استقبال قرار می گیرد:

  • بازاریابی محتوای تعاملی
  • بازاریابی هوش مصنوعی
  • پخش زنده
  • مشارکت اینفلوئنسرهای بلند مدت
  • تبلیغ کاربران بر روی محصولات
  • بازاریابی رسانه ای

 

01. بازاریابی محتوای تعاملی

با تشدید قوانین GDPR توسط دولت ها و سرکوب کوکی های شخص ثالث توسط غول های فناوری، بازاریابان بسیاری از داده ها را از دست خواهند داد. این ممکن است توضیح دهد که چرا محتوای تعاملی مانند آزمون‌ها در حال حاضر رایج است – مارک‌ها می‌توانند داده‌های روان‌شناختی را کمتر تهاجمی جمع‌آوری کنند. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2022 از 1600 بازاریاب، 45 درصد گفتند که محتوای تعاملی بیشترین نوع محتوایی است که در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و 77 درصد نیز گفته‌اند که بیشترین اثربخشی را دارد.

علاوه بر مزایای جمع آوری داده ها، محتوای تعاملی نیز مصرف کنندگان را درگیر می کند. داده های بیش از 230000 متخصص فروش و بازاریابی نشان می دهد که محتوای تعاملی 28٪ بیشتر از محتوای ثابت بازدید می کند. به علاوه، یک فرد به طور متوسط 4.6 دقیقه بیشتر از محتوای ثابت صرف تماشای محتوای تعاملی می کند.

لندینگ پیج چیست؟ هر آنچه که درباره صفحات فرود باید بدانید!
دیدن مطلب

در اینجا چند نمونه از محتوای تعاملی برای پیاده سازی در استراتژی بازاریابی خود در سال 2023 آورده شده است:

  • بازی ها
  • آزمون ها
  • ماشین حساب ها
  • نظرسنجی ها
  • واقعیت مجازی
  • نظرسنجی ها
  • ارائه های پویا
  • ویدیوهای توضیح دهنده
  • شبیه سازی ها
  • دموهای نرم افزاری
  • لغزنده های تصویر
  • نقشه های تعاملی
  • اینفوگرافیک های تعاملی

 

02. بازاریابی هوش مصنوعی

راس سیموندز، مدیر عامل بنیاد، به Millennials بازاریابی گفت: «در سال 2023، فکر می‌کنم شاهد اجرای کمپین‌های بزرگ بر اساس محتوای خلاقانه و تولید شده توسط هوش مصنوعی باشیم.» احتمالاً خودتان متوجه این روند شده اید، با تصاویر DALL·E 2 که در چند ماه گذشته سیل رسانه های اجتماعی را فراگرفته است. در واقع، شرکت تحقیقات تجاری انتظار دارد که هوش مصنوعی جهانی در بازار بازاریابی از 17.46 میلیارد دلار در سال 2022 به 48.91 میلیارد دلار در سال 2026 رشد کند.

می حبیب، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل یک پلتفرم نوشتن هوش مصنوعی به نام Writer، توضیح می‌دهد که ابزارهای هوشمند می‌توانند فرآیند تولید محتوا را به طرز چشمگیری کارآمدتر کنند، چه در حال ایجاد یک وبلاگ یا صرفاً تلاش برای نوشتن چند پاراگراف برای درباره خود باشید. صفحه ما او درباره یکی از مشتریانش می‌گوید: «طرح‌نویسی به کمک هوش مصنوعی حجم جستجوی Emotive را در عرض یک ماه دو برابر کرد. “آنها باید شش ماه را صرف برون سپاری به یک آژانس می کردند تا همان تاثیر جستجو را داشته باشند که نویسنده ای که با محصول ما کار می کند.”

 

03. پخش زنده

پس از خدمت به عنوان مرهمی برای انزوا در طول قرنطینه‌های COVID، پخش‌های زنده در بازاریابی همه‌جانبه شدند. بازی‌های ویدیویی این مفهوم را محبوب کرد، اما این مفهوم تکامل یافته است که شامل انواع محتوا، از مسابقات و کنسرت‌های ورزش الکترونیکی گرفته تا مصاحبه و آموزش است. بازاریابان توجه داشته اند و در سال 2023 روی پخش زنده سرمایه گذاری خواهند کرد، به ویژه در فضاهای توییتر و اتاق های زنده اینستاگرام.

ملیندا لی، مدیر محتوای یک پلتفرم تجارت زنده به نام Stage TEN، فکر می‌کند ماهیت اشتراکی پخش زنده آن را در بین مصرف‌کنندگان و بازاریابان بسیار محبوب کرده است. او توضیح می دهد: “شما می بینید که جامعه در حال تماشای و تعامل با پخش کننده است، اما همچنین با یکدیگر درگیر هستند.” به دلیل این همه مشارکت مشتاقانه، نمایش های شما می توانند به عنوان گروه های تمرکز بداهه خدمت کنند. لی می‌گوید: «در تمام مدت، شما در حال جمع‌آوری داده‌هایی در مورد آنچه مردم می‌خواهند در مورد محصول بدانند، سؤالاتی که می‌پرسند، چه چیزی آنها را به یک جریان زنده جذب می‌کند، جمع‌آوری می‌کنید. او توصیه می‌کند که اعلان‌هایی برای بازخورد در برنامه‌ها گنجانده شود.

چه نوع وب سایتی مناسب شما است؟ + معرفی انواع وب سایت ها
دیدن مطلب

پخش زنده حداقل مانع برای ورود دارد—شما برای انجام این شکل از بازاریابی دیجیتال به حداقل تجهیزات و دانش فنی نیاز دارید. به‌علاوه، همیشه می‌توانید ضبط‌ها را برای محتوای دیگر مجدداً فرمت کنید. در مجموع، میزبانی جریان های زنده می تواند ترافیک را به وب سایت شما هدایت کند و با بازار هدف شما ارتباط برقرار کند.

 

04. مشارکت طولانی مدت اینفلوئنسر

اینفلوئنسرها در تقویت روابط فرااجتماعی عالی هستند.

کشتی هایی که در آن مخاطب احساس می کند بخشی از زندگی آنهاست. بازاریابانی که می‌خواهند از این ارتباطات سرمایه‌گذاری کنند، شروع به بهره‌برداری از پتانسیل واقعی اینفلوئنسر مارکتینگ با ترکیب شرکت‌های خود در تار و پود این روابط کرده‌اند.

برندها به جای پرداختن به دسته ای از اینفلوئنسرها برای ارسال چند بار در مورد کسب و کار، روی مشارکت های بلندمدت با تعداد کمتری از اینفلوئنسرها سرمایه گذاری می کنند. آنها همچنین هنگام تصمیم گیری برای همکاری با کدام اینفلوئنسرها، کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهند. لی می‌گوید: «من می‌بینم که فکرهای بیشتری به آن می‌پردازم – نه فقط تعداد مخاطبان سازنده، بلکه اینکه آیا آنها برای برند مناسب هستند یا خیر.

 

05. تبلیغ کاربران بر روی محصولات

بازاریابان برای تسهیل بهتر تعامل بین مشتریان و تقویت محتوای تولید شده توسط جامعه تلاش می کنند. این می تواند به معنای راه اندازی انجمن ها، ارائه محتوای تولید شده توسط کاربر در رسانه های اجتماعی، ارسال توصیفات در وب سایت ها یا شروع یک برنامه پاداش ارجاع باشد.

برخی از شرکت ها به سمت خرید شرکت های مبتنی بر جامعه پیش می روند. یک شرکت مدیریت محصول به نام Pendo در اوایل سال جاری Mind the Product – جامعه‌ای متشکل از بیش از 300000 مدیر محصول، طراح و توسعه‌دهنده را خریداری کرد.

یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر جامعه زمانی مؤثرتر است که جامعه در خود کسب و کار ایجاد شود. به عنوان مثال، Figma تعداد زیادی قالب را ارائه می دهد که بیشتر آنها از خود کاربران می آیند. این ویژگی بر هویت برند به عنوان تسهیل کننده همکاری تأکید می کند. Figma همچنین از طریق یک شرکت ابتکاری به نام Friends of Figma از گروه های محلی حمایت و پشتیبانی می کند. Figma با تقویت جامعه، وفاداری به برند را عمیق تر می کند و بازاریابی دهان به دهان را تسهیل می کند.

چگونه وب سایت خود را متناسب با سفر کاربر طراحی کنیم؟
دیدن مطلب

 

06. بازاریابی رسانه ای

همانطور که ممکن است از شش گرایش دیگر که تا کنون مورد بحث قرار گرفته است، جمع آوری کرده باشید، رسانه ها دیگر جنبه ای از بازاریابی نیستند – برای بازاریابی مدرن اساسی است.

چه یک وبلاگ بازاریابی باشد یا یک کانال YouTube، رسانه برای استراتژی بازاریابی شما ضروری است. رودبرگ گفت: «شرکت‌ها درک می‌کنند که مشتریانشان نیازها، چالش‌ها و چیزهایی دارند که به آنها اهمیت می‌دهند، که عمدتاً شرکت یا محصول نیستند. “این در مورد این است که چگونه شرکت می تواند به رفع این نیازها یا ارائه ارزش در جنبه های دیگر غیر از خود محصول کمک کند.”

Red Bull را در نظر بگیرید – امپراتوری بازاریابی که اتفاقاً یک نوشیدنی انرژی زا را در چند طعم می فروشد.

ردبول علاوه بر داشتن تعداد انگشت شماری از تیم های ورزشی، یک کسب و کار اسپانسر ورزشی و یک آژانس مسافرتی، یک مجموعه رسانه ای کوچک نیز دارد که از مجلات، سایت های محتوا، یک برچسب ضبط، برنامه های تلویزیونی و فیلم ها تشکیل شده است.

همه این رسانه‌ها نه تنها سود خود را به دست می‌آورند، بلکه ردبول را – شرکتی با ارزش بیش از 7 میلیارد دلار – به یک نام آشنا تبدیل می‌کنند.

ردبول یک مثال افراطی است، اما اکثر شرکت‌ها این روزها روی نوعی بازاریابی رسانه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند. بانک‌ها در حال خرید نشریات مواد غذایی هستند، سازندگان بازی میلیون‌ها دنبال کننده TikTok دارند و برنامه‌ها از هنرمندان حمایت مالی می‌کنند، زیرا می‌دانند که برای جذب مشتری، به مخاطب نیاز دارند. رودبرگ گفت: «مردم یا به دنبال سرگرمی، آموزش یا ارتباط هستند. “اگر شما آن چیزها را ایجاد نمی کنید و فقط تبلیغات ایجاد می کنید، مردم واکنشی نشان نمی دهند.”

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *