بازاریابی آنلاین می تواند بهترین دوست صاحب یک کسب و کار باشد. هنگامی که کسب و کار خود را آنلاین می کنید، به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قدرتمند نیاز دارید که پیام برند شما را به خوبی دریافت کند و آن را در چندین کانال تبلیغ کند. امروز، ما به یکی از مؤثرترین ابزارها برای انجام این کار یعنی صفحه فرود نگاهی دقیق خواهیم داشت.
یک ابزار حیاتی برای تبلیغ برند شما، صفحات فرود قدرت بسیار زیادی در ایجاد تبدیل دارند. با استفاده از سازنده صفحه فرود برای طراحی و سفارشی کردن صفحات فرود خود، می توانید دقیقاً مخاطبان خود را هدف قرار دهید و آنها را از طریق قیف فروش راهنمایی کنید.
در این مقاله از طراحی سایت در مشهد ، ما در مورد تعریف صفحه فرود یا همان لندینگ پیج ها بحث خواهیم کرد، توضیح می دهیم که چگونه یک صفحه فرود ایجاد کنید و بهترین روش ها را برای طراحی خود ارائه می دهیم.
صفحه فرود چیست؟
صفحه فرود مقصد افرادی است که پس از دیدن بازاریابی آنلاین یا کمپین تبلیغاتی شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما هستند. صفحات فرود که نباید با یک صفحه اسپلش یا میکروسایت اشتباه گرفته شوند، کاربران را ترغیب می کنند تا روی یک فراخوان برای اقدام استراتژیک (CTA) مانند «شروع به کار»، «اشتراک» یا «اکنون خرید کنید» کلیک کنند. صفحات فرود بر روی یک هدف واحد تمرکز می کنند، معمولاً تبدیل یا تولید سرنخ. این دقت آنها را بسیار مؤثر می کند و هزینه های کسب سرنخ و فروش را کاهش می دهد.
صفحات فرود در مقابل وب سایت ها
تفاوت اصلی بین صفحه اصلی وب سایت و صفحه فرود این است که یک صفحه فرود خاص و یک صفحه اصلی چند وجهی است. محتوای صفحه اصلی معرفی میشود، در حالی که صفحه فرود اطلاعاتی متناسب با هدف مورد نظر خود ارائه میدهد.
همانطور که اشاره کردیم، صفحه فرود فقط یک هدف دارد. از طرف دیگر صفحات اصلی اهداف مختلفی دارند. به همین دلیل، یک صفحه اصلی معمولاً حاوی پیوندهای مختلفی است. صفحات فرود معمولاً فقط یک پیوند را برای تمرکز بازدیدکنندگان بر روی CTA اولیه ارائه می دهند. بنابراین، صفحات فرود تنها دو گزینه را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند: تبدیل یا خروج از صفحه.
برای اینکه درک بهتری از تفاوت بین این دو به شما بدهیم، در زیر یک الگوی نمونه از هر کدام ارائه کردهایم:
- قالب صفحه اصلی: یک قالب صفحه اصلی که دارای چندین CTA، پیوند و تصویر است.
- قالب صفحه فرود: یک قالب صفحه فرود که فقط یک CTA دارد و نوار ناوبری ندارد.
انواع لندینگ پیج ها یا همان صفحات فرود
وقتی در نظر می گیرید که کدام صفحه فرود برای کسب و کار شما مناسب است، به اهداف خود فکر کنید. آیا می خواهید اطلاعات تماس برای سرنخ ها را جمع آوری کنید؟ آیا شما یک فروش منحصر به فرد ارائه می دهید؟ آیا می خواهید برای یک رویداد RSVP جمع آوری کنید؟ تمرکز مستقیم روی این هدف به شما کمک می کند تا یک صفحه دقیق و بسیار هدفمند بسازید. بیایید رایج ترین انواع صفحات فرود را مورد بحث قرار دهیم:
- صفحه فرود با فرم طولانی: همانطور که از نام آن پیداست، صفحه فرود با فرم طولانی طولانی ترین نوع صفحه فرود است. دارای حجم قابل توجهی از محتوا، از جمله اطلاعات گسترده در مورد یک محصول یا خدمات و تصاویری است که بر ارزشی که محصول یا خدمات می تواند ارائه دهد تأکید می کند. به همین دلیل، صفحات فروش طولانی مدت می توانند برای اهداف بهینه سازی جستجو جذاب باشند.
- صفحه فرود محصول: اگر محصولی دارید که می خواهید در کانون توجه قرار دهید، یک صفحه فرود محصول ایجاد کنید. می توانید از آن برای بررسی عملکرد، ویژگی ها و مزایای محصول استفاده کنید.
- صفحه فرود رویداد: اگر میزبان یک رویداد هستید، یک صفحه فرود رویداد ایجاد کنید تا تبلیغ رویداد خود را بسیار آسانتر کنید. این یک راه راحت برای افراد علاقه مند برای کسب اطلاعات بیشتر، RSVP یا خرید بلیط ارائه می دهد.
- صفحه فرود نسل پیشرو: که به آن صفحه «سرنخ سرنخ» یا «تصرف سرنخ» نیز میگویند، یک صفحه فرود نسل پیشرو با جمعآوری اطلاعات درباره مخاطبان شما، سرنخ تولید میکند. معمولاً شامل فرمی است که بازدیدکنندگان می توانند اطلاعات تماس خود را ارسال کنند. صفحات فرود پیشرو می توانند به شما کمک کنند تا در مورد مشتریان بالقوه خود و همچنین نحوه دسترسی به آنها بینش کسب کنید. برای تشویق کاربران به وارد کردن جزئیات خود، انگیزه ای مانند کد کوپن، کتاب الکترونیکی، وبینار یا محتوای خبرنامه اختصاصی ارائه دهید.
- لغو اشتراک صفحه فرود: یک صفحه فرود لغو اشتراک آخرین فرصت را به شما می دهد تا مشتریانی را که برای بازاریابی ایمیلی شما ثبت نام کرده اند در قیف بازاریابی نگه دارید. میتوانید انگیزههایی برای جذابتر کردن اشتراک آنها، به جای گزینه تغییر تعداد ایمیلها یا یادآوری به آنها در صورت تصمیم به لغو اشتراک، از دست بدهید.
- صفحه فرود به زودی: صفحه فرود به زودی می تواند به افزایش اشتیاق برای کسب و کار آینده شما کمک کند. در نظر بگیرید که تاریخ راه اندازی برنامه ریزی شده خود را پست کنید و یک فرم “به من اطلاع بده” ایجاد کنید تا بدانند چه زمانی سایت به طور رسمی راه اندازی می شود.
- صفحه فرود سپاسگزاری: از آنجایی که صفحات فرود سپاسگزار زمانی ظاهر می شوند که مشتری اقدامی را انجام دهد – مانند خرید یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس خود – آنها می توانند به طور موثر سرنخ ها را پرورش دهند و مشتریان را حفظ کنند. جین موسات گفت: “شما می توانید از صفحه فرود تشکر برای ایجاد یک قیف اضافی با ارائه انگیزه دیگری به آنها استفاده کنید.”
- صفحه فرود کلیکی: این نوع صفحه فرود معمولاً دارای یک CTA است که بازدیدکنندگان را مستقیماً به جریان پرداخت می فرستد و آنها را وادار به خرید یا اشتراک می کند. سایتهای تجارت الکترونیک یا SaaS که بر فروش فوری متمرکز هستند معمولاً از صفحات فرود کلیکی استفاده میکنند.
هدف از صفحات فرود چیست؟
صفحات فرود پتانسیل رشد عظیمی را برای شرکت شما ارائه می دهند و می توانند به شکوفایی کسب و کار شما کمک کنند. برای مزایای زیر، صفحات فرود را در استراتژی های بازاریابی خود بگنجانید:
01. آنها به طور چشمگیری نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشند
همانطور که قبلا ذکر شد، صفحات فرود بر روی یک هدف متمرکز می شوند و بازدیدکنندگان شما را وادار می کنند تا اقدام کنند. با انجام این کار، آنها افراد را به سمت پایین تر از قیف بازاریابی سوق می دهند – از بازدیدکنندگان ناشناس به سرنخ ها و در نهایت به مشتریان پولی.
02. آنها در مورد مخاطبان به شما می گویند
اگر فرم ثبت نام را در صفحه فرود خود قرار دهید، می توانید اطلاعاتی در مورد جمعیت شناسی مخاطبان خود بخواهید تا درک بهتری از بازار هدف خود داشته باشید. علاوه بر این، کانالهایی که برای تبلیغ صفحه فرود شما کار میکنند – یا نمیکنند – چیزهای زیادی در مورد علایق و عادات مشتریان احتمالی شما میگویند. شما می توانید از این اطلاعات برای بهینه سازی کلی تلاش های هدف گذاری و استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.
03. آگاهی از برند را افزایش می دهند
یک صفحه فرود جذاب و با طراحی خوب، حرفه ای بودن، ارزش و جذابیت برند شما را نشان می دهد. صفحات فرود نه تنها میتوانند در لحظه به مشتری تبدیل شوند، بلکه به تقویت برند شما کمک میکنند. هرچه افراد بیشتری در مورد شما بدانند، کسب و کار شما بهتر است.
04. قابل اندازه گیری هستند
با تجزیه و تحلیل معیارهایی مانند تبدیل ها، نرخ پرش، بازدید از صفحه و منبع ترافیک، می توانید درک درستی از عملکرد یک کمپین بازاریابی خاص داشته باشید. برای تعیین اینکه کدام دارایی های بازاریابی مؤثرتر هستند، نگاهی به این که ترافیک از کجا می آید – به عنوان مثال، یک پست پولی یا یک کمپین بازاریابی ایمیلی – باشد.
آناتومی صفحه فرود چیست؟
بیایید به عناصر اصلی طراحی صفحه فرود بپردازیم تا دقیقاً بدانید که چه چیزی باید شامل شود:
- تصاویر: شما کمتر از 20 ثانیه فرصت دارید تا مخاطبان خود را متقاعد کنید که به اندازه کافی در اطراف خود بمانند تا از صفحه فرود شما چیزی یاد بگیرند. طراحی بهترین ابزار شما برای انجام این کار است.
- سرفصل ها: از آنجایی که مشتریان معمولاً صفحات فرود را مرور می کنند، ممکن است فقط سرفصل ها را بخوانند قبل از اینکه تصمیم بگیرند به CTA شما پاسخ دهند یا خیر. به همین دلیل، تیترهای خود را مستقیم، فریبنده و مختصر کنید. این چالشبرانگیزترین بخش ساخت صفحه فرود شما خواهد بود، زیرا باید آنها را در سه تا هفت کلمه متقاعد کنید که پیشنهاد شما ارزش دارد.
- CTAs: Call-to-actions (CTAs)، که اعلانهایی هستند که برای تشویق خوانندگان به انجام یک اقدام خاص استفاده میکنید، معمولاً دو تا چهار کلمه هستند. «اکنون مشترک شوید»، «آزمایش رایگان خود را شروع کنید»، «بیشتر بدانید» و «درخواست نسخه ی نمایشی» چند نمونه خوب هستند.
- خلاصه مزایا: خلاصه مزایا باید جزئی ترین بخش صفحه فرود شما باشد. در اینجا، می توانید اطلاعات بیشتری را به خوانندگان علاقه مندی که می خواهند بیشتر بیاموزند، ارائه دهید. به یاد داشته باشید که خلاصه را ساده نگه دارید. بهجای وارد شدن به شنهای نازک، از این فضا برای تأکید بر مزایای خاصی که با زدن دکمه CTA به دست میآورند، استفاده کنید.
- اثبات اجتماعی: از خوانندگان انتظار نداشته باشید که حرف شما را قبول کنند. توصیفات، نظرات و جوایز را در صفحه فرود خود قرار دهید تا به خوانندگان ثابت کنید که ادعاهای شما معتبر هستند و مشتریان واقعاً از ویژگی های تبلیغ شده بهره می برند.
- بیانیه پایانی: خوانندگانی که به انتهای صفحه شما راه پیدا می کنند احتمالاً پیشنهاد شما را می خواهند، بنابراین بیانیه پایانی باید فشار نهایی را به آنها بدهد تا دکمه CTA را بزنند. لزومی ندارد که گسترده باشد – می توانید همه چیز را با یک عنوان قوی و CTA جمع آوری کنید.
یک الگوی صفحه فرود که به نوار ناوبری و CTA در بالای صفحه اشاره می کند، خلاصه ای از مزایا و توصیفات مشتری در وسط و یک بیانیه پایانی در پایین.
بهترین شیوه های صفحه فرود
همانطور که کمپین خود را توسعه می دهید، این بهترین روش های صفحه فرود را برای ایجاد موثرترین روش برای کسب و کار خود در نظر داشته باشید:
01. تست A/B را انجام دهید
با تست A/B، میتوانید سرفصلها، قالبها، طرحها و CTA را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهترین عملکرد را دارد. برای مثال، میتوانید از یک تست A/B برای تعیین اینکه آیا دکمه CTA شما باید بگوید «اکنون بخر» یا «شروع کن» که بر اساس آن نرخ تبدیل بالاتری دارد، استفاده کنید. Musatova استفاده از Google Optimize یا Hotjar را برای تست A/B خود توصیه می کند.
02. ناوبری را به حداقل برسانید
برای ایجاد یک مسیر مستقیم از صفحه فرود خود به اقدام مورد نظر، تا حد امکان لینک ها را حذف کنید. حتی می توانید نوار ناوبری را حذف کنید. در حالت ایدهآل، دکمه CTA شما تنها پیوند خواهد بود – هر پیوند دیگری که باید در صفحه باشد باید تا حد امکان دارای املاک کمتری باشد.
03. خوانایی را به حداکثر برسانید
کوتاه، شیرین و قابل بررسی کردن متن شما، فوراً توجه مخاطب را به خود جلب می کند. هر کلمه باید هدف بسیار خاصی را دنبال کند و چشم آنها را مستقیماً به CTA برساند. با محتوای خود در اینجا خیلی خلاق نباشید – آن را برای وبلاگ خود ذخیره کنید.
04. ثبات را حفظ کنید
موساتووا گفت: «آنچه که در ایجاد صفحات فرود اهمیت دارد، هماهنگی در پیام رسانی و طراحی است. برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی هنگام حرکت از نقطه A به نقطه B، مطمئن شوید که محتوای دارایی بازاریابی شما با صفحه فرود شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، عنوان سئو برای صفحه فرود باید با عنوانی که در بالای صفحه ظاهر می شود مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، نام تجاری و قالب بندی صفحه فرود شما باید با صفحه اصلی سایت شما هماهنگ باشد. این به مخاطبان شما این امکان را می دهد که به راحتی و با حداقل حواس پرتی در قیف بازاریابی شما حرکت کنند.
05. CTA خود را برجسته کنید
صفحه فرود شما باید شامل یک CTA باشد که برجسته باشد. برای رسیدن به این هدف، از زبان واضح و مستقیم و یک دکمه CTA استفاده کنید که به صورت بصری از پس زمینه متضاد است. دکمه CTA را چندین بار در صفحه فرود قرار دهید تا بازدیدکنندگان نیازی به جستجوی آن نداشته باشند.
06. بازارهای خاص را هدف قرار دهید
یک صفحه فرود موثر مشتریان بالقوه را در مرحله خاصی از قیف بازاریابی هدف قرار می دهد. شما می خواهید که محتوای صفحه مطابق با هدف مخاطبان شما باشد. هنگامی که سرنخ ها را تقسیم بندی کردید، حتی می توانید چند نسخه از همان صفحه فرود ایجاد کنید تا گروه های مختلف مشتریان بالقوه را بهتر هدف قرار دهید.
07. اقدامات را ساده کنید
هرچه بیشتر اقدامی را که از خوانندگان انتظار دارید ساده کنید، احتمال بیشتری دارد که این کار را انجام دهند. به عنوان مثال، Musatova توصیه می کند که فرم ها را فقط به ضروری ترین اطلاعات محدود کنید. او توضیح داد: “شما نمی خواهید مردم را با فرم های طولانی و وقت گیر بترسانید.” “مردم همچنین کمی نگران به اشتراک گذاری اطلاعات هستند.” حتی ممکن است فقط در نظر داشته باشید که آدرس های ایمیل را بخواهید و بعداً اطلاعات بیشتری کسب کنید.
08. بر مصرف کننده تمرکز کنید
محتوای صفحه فرود شما باید بر روی خواننده تمرکز کند تا شرکت شما. به جای صحبت در مورد اینکه کسب و کار شما چقدر عالی است و همه دستاوردهای آن، روی راه هایی تمرکز کنید که پیشنهاد شما می تواند برای مشتری مفید باشد.
09. مطالب مهم را در بالای صفحه قرار دهید
برای اسکرول کردن برای تبدیل به بازدیدکنندگان وابسته نباشید. حداقل یک دکمه CTA را بالای تاشو جایی که بلافاصله قابل مشاهده است قرار دهید. سایر عناصر کلیدی صفحه فرود خود، مانند تصویر و عنوان را نیز در بالای صفحه قرار دهید.
10. آن را سازگار با موبایل کنید
اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود شما نه تنها در هر دستگاهی عالی به نظر می رسد، بلکه به سرعت بارگیری می شود. بخش قابل توجهی از ترافیک شما از مرور تلفن همراه حاصل می شود، و اگر صفحه در صفحه نمایش کوچکترشان نامرتب به نظر برسد یا اگر خیلی کند بارگذاری شود، این بازدیدکنندگان کمتر احتمال دارد تبدیل شوند.
11. از قالب های صفحه فرود استفاده کنید
قالب های صفحه فرود سریع ترین و ساده ترین راه برای ایجاد یک صفحه بهینه برای سایت شما هستند. طراحان حرفهای و کارشناسان بازاریابی این قالبها را ساختهاند، بنابراین مقصد آنها برای ایجاد تبدیل و فروش هستند. همچنین میتوانید هر کدام را بهطور کامل سفارشی کنید تا به بهترین شکل با برند شما مطابقت داشته باشد. حتی می توانید از این فرصت برای طراحی دو صفحه مختلف استفاده کنید و ببینید کدام یک در بین مخاطبان شما عملکرد بهتری دارد.
چگونه ترافیک صفحات فرود خود را جذب کنیم
اکنون برای بخش سرگرم کننده – بازدیدکنندگان را به صفحه فرود خود بیاورید تا بتوانند تبدیل کنند. این چهار راه را برای افزایش ترافیک امتحان کنید:
01. رسانه های اجتماعی
به عنوان یکی از برجسته ترین پلتفرم ها برای تعامل با مخاطبان هدف خود، شروع به تبلیغ صفحه فرود خود در رسانه های اجتماعی کنید. چه در فیس بوک، لینکدین، توییتر یا پینترست، یک پست قانع کننده با پیوند به صفحه فرود خود ایجاد کنید. به این ترتیب، افرادی را که از قبل به برند خود علاقه مند هستند، هدف قرار می دهید و ترافیک باکیفیتی را به ارمغان می آورید.
02. بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین روش ها برای جذب ترافیک به صفحه فرود شماست. اگر خط موضوع ایمیل، تصاویر، طرحبندی و کپیرایتینگ را مشخص کنید، صفحه فرود شما افزایش قابل توجهی از بازدیدهای دریافتی خواهد داشت.
03. سئو
بهینه سازی صفحات فرود برای رتبه بندی جستجوی گوگل تضمین می کند که افراد مناسب قادر به یافتن آن خواهند بود. برای شروع، با استفاده از ابزارهای سئو مانند Ahrefs یا Semrush، در مورد اینکه SERP های کلیدواژه به بهترین وجه مناسب صفحه فرود شما هستند، تحقیق کنید. هنگامی که در مورد کلمه کلیدی اصلی که می خواهید صفحه برای آن رتبه بندی شود، تصمیم گرفتید، هر زمان که ممکن است آن را در نسخه کپی و همچنین عنوان و توضیحات SEO خود استفاده کنید.
طراحی وب سایت در مشهد با ما به این معنی است که میتوانید سئوی درون صفحه خود را سفارشی کنید، از جمله متا تگها، اسلاگهای URL، تگهای متعارف و سایر عناصر صفحه. برای مثال سرصفحه ها خوانایی را برای کاربر بهبود می بخشند، اما همچنین به زبان HTML که گوگل برای تعیین رتبه وب سایت می خواند کمک می کند. هنگامی که گوگل محتوای وب سایت را اسکن می کند، از هدرها برای کمک به تجزیه و تحلیل اطلاعات یک وب سایت یا صفحه وب استفاده می کند. سرصفحه ها در یک سلسله مراتب از H1 تا H6 با H1 به عنوان عنوان صفحه مرتب شده اند.به خاطر داشته باشید که سئو یک استراتژی سریع و کثیف نیست که نتیجه فوری را به همراه داشته باشد.
توجه پایدار را جلب می کند این تلاش نتیجه می دهد زیرا یک صفحه فرود می تواند قدرت SEO را که در طول زمان انباشته شده است حفظ کند.
04. تبلیغات پولی
بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سئو راه های رایگان برای جذب ترافیک به صفحه فرود شما هستند. با این حال، اگر فکر میکنید میتوانید از تقویت اضافی استفاده کنید، صفحه فرود خود را از طریق تبلیغات پولی تبلیغ کنید. با هدف قرار دادن افراد بر اساس علایق و مشخصات جمعیتی آنها، صفحه فرود را که برای جایگاه خاص آنها تعیین شده است، از آنها درخواست می کنید.
- تبلیغات نتایج جستجو: بر اساس کلمات کلیدی که شما تعریف می کنید، زمانی که افراد آن عبارات را در جستارهای خود لحاظ می کنند، تبلیغات نتایج جستجو در موتورهای جستجو نشان داده می شود.
- تبلیغات رسانههای اجتماعی: وقتی پستهای پولی در رسانههای اجتماعی ایجاد میکنید، شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام آنها را به افرادی تبلیغ میکنند که با پروفایل مخاطب هدف شما مطابقت دارند.
- تبلیغات نمایشی: گزینه دیگر استفاده از ابزارهای تبلیغاتی شخص ثالث برای قرار دادن تبلیغات بنری در وب سایت هایی است که مخاطبان شما به آنها مراجعه می کنند.
بر اساس اهداف کمپین خود، میتوانید تلاشهای تبلیغاتی خود را متنوع کنید یا فقط روی یکی از این پلتفرمها تمرکز کنید. هر کدام که تصمیم می گیرید، به طور مداوم بر نتایج خود نظارت کنید تا بتوانید کمپین خود را مطابق با آن تطبیق دهید.